• Sustainable comics

           

          Abouttheproject

          Theobjetifis to work on sustainabledeveloppementthrought comics.

          By teams of 3 to 4, pupilswillhave to exploresustainableisueslike C02 emission and turnitinto a comics. Itcouldbefun or darkwith a bit of sciencefiction by someprojection in thefutur.

          Thexomicswillbedisplays in schollseven.

          Aims

          KEY COMPETENCES (Student).
          Theprojectcouldimprove:
          - communication in a foreignlanguageskill and withpictures
          - digitalskills
          - social and civicskills
          - artisticspirit

          KEY COMPETENCES (teachers).
          Theprojectcouldimprove:
          - communication in English
          - spirit of initiative and entrepreneurshipskills

          Workprocess

          PROJECT CALENDAR and ACTIVITIES:
          - NOVEMBER
          Teachersmeeting or chat to comparescholarcalendar and science program to decideprojectcalendar and contents (Twinspacemeeting or Skype or anythinkelsethatcould do thejob)
          - January
          Partnerspresentationactivities:
          § Eachpupil and eachteacherpresenthimself (Padlet? Ebook? Audio description)
          § Each team create a quiz (Kahoot? Quizizz?) abouthis country to challengeotherpartnerswhohave to answerlookingforinformations in the internet (during a videoconference?)
          § Logo competition to choosetheproject logo

          - February
          Comics bookcreation:
          § Pupils, withtheirteammateschoosesthecontext of the comics (whatkind of pollution/issues, thecaracters, theplace…).
          § Pupilsexchangeaboutthewaythey
          § Election of thebest comics
          § Finalquizaboutsustainabledevelopment.

          Expectedresults

          FINAL PRODUCTS:
          • Comics
          • Quizzesaboutthecountries of thepartners
          • Logo of theproject

          DISSEMINATION
          · Twinspace
          · Comics displayedallaroundthecollege and throughthe city

           

          Dňom 11.12.2020 začíname pracovať na  novom  e Twinning projekte Sustainable comics.

          Partnerské školy:

          COLLÈGE PRIVÉ SAINT-JOSEPH, Parthenay France

          T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI

          ANKARA / ELMADAĞ - Hasanoğlan Atatürk Fen Lisesi

           

          Žiaci 8.A sa odfotia na spoločnú fotografiu. Každý žiak pripraví krátku informáciu o sebe.

          Úlohou  francúzskych a tureckých  partnerov bude priradiť informáciu k osobe na fotografii. Podobne úlohou našich žiakov bude identifikovať  jednotlivých žiakov z francúzskej a tureckej školy.

          Po tejto úvodnej aktivite  a zoznámení sa bude nasledovať práca na tvorení komiksov na tému obnoviteľných zdrojov:

          -ekologické poľnohospodárstvo

          -energia

          -les

          -voda

          -intenzívny rybolov

          -skleníkový efekt

          -odpad

          Vytvoríme skupiny 4 žiakov (2 francúzski, 1 turecký, 1 slovenský) , ktorí budú pracovať na 1 téme. Komiks bude mať rovnakú hlavná postavu, a dva názory- čo si myslíme , že nerobíme správne;  čo si myslíme , že robíme správne;

          Počas práce na projekte predstavíme našu školu, mesto, krajinu; žiaci pripravia kvíz.

          Na záver sa bude hlasovať za najlepší komiks.

          Prínos projektu bude v utvrdzovaní jazykových kompetencií žiakov, v poznávaní iných kultúr, v rozširovaní si obzoru, v spoznávaní a práci s novou aplikáciou na tvorbu komiksu : https://bdnf.bnf.fr/EN/index.html
          práca v padlete.

          Aj napriek dištančnému vzdelávaniu  žiaci 8.A triedy úspešne pracujú na

          e twinningovom projekte Sustainable comics.

           Prvú úlohu zvládli bravúrne. Každý jeden poslal svoju mp3 nahrávku, ktorá sa následne nahrala na padlet.  Žiaci mali nahrať text o sebe v angličtine . Úlohou projektových partnerov je identifikovať nahrávku s menom a priradiť k číslu na fotografii.

          Ani vytvorenie fotografie nebolo ľahké, nakoľko sa žiaci učia dištančne. Žiaci poslali svoje foto s niečím typickým pre nich- napríklad hudobným nástrojom, loptou, psom .... Potom sme vytvorili koláž a tú fotografiu sme zverejnili na padlete.

          Tú istú úlohu mali aj projektoví partneri

          Momentálne naši žiaci pracujú na identifikácii žiakov na fotografiách partnerských škôl.

          Čaká nás ešte veľa práce, ktorá nám prináša veľa nových skúseností v práci s novými aplikáciami.

          Najväčším prínosom bude medzinárodná skupinová práca v školskom prostredí! Zaujímavosťou je, že naši žiaci budú po jednom v skupinách s francúzskymi a tureckými žiakmi. Bude to pre nich nová skúsenosť v práci v medzinárodnom projekte v anglickom jazyku.

           

          Opäť nás žiaci 8.A triedy: Daniela, Hailey, Jakub, Dávid V.,Zoja, Klaudia , DávidZ a Dominik presvedčili o svojich kvalitách, o ktorých sme nepochybovali.

          Tak, ako je mottom našej školy- veriť v schopnosti svojich  žiakov dosiahnuť vytýčené ciele- sme im verili, že si s náročnou úlohou poradia. Pochopili, ako tvoriť v novej aplikácii BDNF, ktorá je v anglickom jazyku a ktorú im vysvetlil kolega z francúzskej partnerskej školy.V tejto aplikácii

          naši žiaci vytvorili svoje prvé komiksy v angličtine na témy znečisťovania ovzdušia, či vody, vyrubovania lesov, ...